Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Katsominen vs. tuijottaminen

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija

Katsominen vs. tuijottaminen Empty
ViestiAihe: Katsominen vs. tuijottaminen   Katsominen vs. tuijottaminen EmptyToukokuu 27th 2010, 11:45

Olen siis viime aikoina pähkäillyt tuota tuijottamisen ja katsomisen välistä eroa. Eli mistä tietää milloin sitä koiraa tarvii kieltää, eli mikä on kyttäämisen/keekoilun aloittamista, ja mikä puolestaan vaan katsomista? Periaatteessa kai (ainakin joidenkin mukaan) koira ei sais yhtään kiinnostua vastaan tulevasta koirasta ja siis kaikki kiinnostuksen osoittamiset kieltää. Meillä tuo koira yleensä aina nostaa korvat, kun joku tulee vastaan, on kyseessä sitten ihminen tai eläin. Monesti vielä kääntää päätäänkin vastaan tulevan suuntaan. Häntä kuitenkin pysyy melko usein matalalla. Oon aiemmin tehny niin, että kiellän ainoastaan jos nostaa myös hännän (eli aloittaa oikeen keekoilun), mutta oon miettiny pitäiskö jo tuosta korvien nostelusta/pään kääntämisestäkin huomauttaa koiralle. Kyseessä tosin on vasta puol vuotias koira,ja oon vasta nyt alkanu enemmän kiinnittää tuohon tuijottelu asiaan huomiota.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Katsominen vs. tuijottaminen   Katsominen vs. tuijottaminen EmptyToukokuu 27th 2010, 12:19

jos katsoo pitempään kuin 3 sekunttia niin sit on jo kyttäämistä, eli sitten kiellä...
Täpläkäs
En enään jaksa kuulla sanaa koira
En enään jaksa kuulla sanaa koira
Täpläkäs

Viestien lukumäärä : 2060
Ikä : 52

ViestiAihe: Vs: Katsominen vs. tuijottaminen   Katsominen vs. tuijottaminen EmptyKesäkuu 9th 2010, 10:34

Meillä on ongelmana jopa takaa tulevien toljotus... Katsominen vs. tuijottaminen 799722
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Katsominen vs. tuijottaminen   Katsominen vs. tuijottaminen Empty

Katsominen vs. tuijottaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Karvojen nostelu ja tuijottaminen

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: