Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jo on kummaa...

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 25th 2010, 09:42

Meijän possu on kyl aina ollu niiiiiin ruoan perään että, mut nyt yhtäkkiä ei aamupala enää kelpaakkaa, eile se tuli tosi laiskan puoleisesti sen vetämään ja tänää vaa vähä haisteli ja lähti pois. viha1 Mistä ihmeestä vois olla kyse? Voiko olla, esim murkkuikä alkamassa? se on ny 6kk ja oletin et se tulee sukukypsäks vast muutaman kuukauden kuluttuu, mut mut... jeee
Ompa outoo, muute kyl käyttäytyy ihan terveen tavoin. Voisko myös aika olla vaihtaa kolme ruokailuu kahteen, mitä mieltä ootte? mieti
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 25th 2010, 10:42

se voi myös johtua ilmoista.
kovin aurinkoisina päivinä meillä nirsoillaan ruuasta.
Vierailija
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 25th 2010, 11:19

kokeile antaa vaan 2 krt päivässä ruoka, ja seuraile että miten kelpaa, se voi olla että se tekee juoksuja...
Mutta jos ei ruoka kelpaa niin nosta aina kuppi ylös ja seuraava ateria vasta seuraavan aterian aikaan!
Ei koira itseään kupin eteen tapa, mutta seuraile vointia ja ulostetta, että jos hirmu nuutunut on niin voi olla kyse jostain muusta ku noista.
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 25th 2010, 11:28

Okei, pitää joo vaihtaa kahteen kertaan päivässä, taitaa olla sen aikakin! Teinki aamul nii et otin sen ruoan sit pois siltä ku ei kerta maittanu. Heitin kokeiluks sille yhen namin, ni sen se kyllä söi, tosin aika laiskanpuoleisesti. Puistossa aamulla palloleikitkää ei paljoo kiinnostanu, hajut maassa oli paljon mielenkiintoisempia mieti
Voisko tosiaa olla juoksut jo näin aikasin alkamassa, no pitää seurata tilannetta. Tosin toi koira on aina ollut nii hajujen perää, et en tiiä todistaaks toi nuuskinta mitää.. Uloste aamul oli ainaki viel iha normaalii. ylös
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 25th 2010, 16:19

Jaahas, miekkonen pääs kotia ja soitti et oksennukset oli lattialla. Nyt ei sit tiiä et onks kyse siitä tyhjän mahan oksentelusta, vai olikos aamulla nii paha olo ettei ruoka maittanu.. dad

Noh, pitää seurata tilannetta, toivottavasti iltapala maittaa taas. Kauhee ku saa koko ajan olla huolissaa tost pikkusesta, itekki oon nii ylihuolehtivainen et pienimmästäki jutusta oon iha paniikissa alas
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 25th 2010, 16:33

Nunii, nyt ainaki söi ku kimi anto ruokaa ylös

Olin piilottanu sille nameja pahvilootaan tekemiseks päivän ajaks ni oli se sen ainaski repiny pikku silpuks ja namit ahmassu, et ei se mitenkää apaattinen tai kipeen olonen oo, toisaalta jos joku pahvi oli menny masuu ja seki on voinu aiheuttaa ton laattaamisen, en sitten tiiä. Ei sil kuitenkaa iha tyhjä masu oo ollu kert namitki on hotkassu.

jipp2
Vierailija
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 26th 2010, 13:00

mitä tahansa tapahtuu, niin ei kannata näyttää koiralle että itsellä veri kuohahtaa ruuan kanssa tms kun koira ei syä..
en tiiä onko tässä mitään taikaa, mut oon jo paria tapausta seurannu kaveripiirissä,
ja aina se sama juttu että koira ei syö..
se alkaa jostain, mut jos siitä heti huolestuu ja alkaa tekemään toimenpiteitä että koira söisi, ja kupilla sitten jännittää että syökö- niin hoksiikohan koira että tässä on joku "juttu" mitä kannattaa jatkaa..
Siis henkimaailman asioita, yks jossa oli myös samojedia seassa, sen emäntä raivostui ja välillä suuttu koiralle, välillä nieli kiukkunsa ja huolensa ja koitti olla muina miehinä, mutta silti kierre oli valmis. ku aina sama juttu et koira jättää kuppiin ja ei syö.
Vaikka se olisikin joku "oikea" syy eli helle, tai sairaus, niin tekee silti heti ku ilmenee, vaan niin että pari sekkaa aikaa syädä ja jos ei ala tapahtuun niin kuppi vaan pois eikä tee asiasta isompaa numeroa. sit muuna aikana selvittelee niitä muita syitä kunhan se koira ei pääse ainakaan sitäkautta huomaamaan, että ruuan kanssa on mahdollista vähän "pelleillä" ja saada omistaja tuntemaan erilaisia tunteita kupilla ollessa.
Vierailija
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 26th 2010, 13:02

Aivan, ehkä mäki oon liikaa ootellu ton ruokakupin kas ja ku se välii tulee kattoo oonks mä tallella ja menee sit takas syömää ni siinäki kohti tarvis vaa mennä ottaa kippo pois. Kiitos Emil! :)
Vierailija
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 26th 2010, 13:11

toiki oli yhdellä kaverilla, että sen piti seistä siinä kupin vieressä taikka muuten koiranpentu lähti keskensyönnin tarkistamaan missä emäntä on.
Sitä en tiiä miks ne niin tekee, ja ptiäskö se kuppi laittaa maahan ja seistä vieres, sit ku syönti taukkoo niin ottaa kipon pois..
Ja jotku nameja koiralle poissaollessa
nii en tiiä että auttaako, muuhun ko siihen että koiralle ei sit tuu nälkä.löytää ruokaa "muualtakin" ku emännältä kun hän jää yksin.. Tästä en oo varma mut ite en koskaan mitää jätä kun lähen. luitansa saavat kaluta mitä on mut en tee mitään namijuttuja niille poissaollessa.
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 26th 2010, 13:50

Joo, pitää vaa viileesti olla välittämättä vaikka ei söiskää. Tänääki aamul laitoin ruoan lattiaa ja sanoin "Vapaa" ni ei mitää ku enne hirveet vauhtii rynnitää ku annan luvan. Sit sanoin uudelleen "Vapaa" ja sit viel "No alaha ny tulla", sit se vast tuli laiskanpuoleisesti syömään. viha1

Hyvä et neuvoit, koska olis tosi v****maista et tosta kehkeytyis joku ongelma, hauska sellane koiran mielest. Hyvä korjata se täs tilantees. ylös

Olis vaa tänääki pitäny sen yhen kerra sanoo vapaa ja ite lähtee pois ja mennä ottaa hetken päästä ruoka pois jos ei kerran kelpaa. No, tietää sit huomen aamul miten toimia.

Tänää alettiin antaa kahta ruokaa per päivä, joten ehkä nälkäkin on huomen aamulla suurempi. Tänää saa viel 5-6 aikaa safkan ja sit ei tuukkaa enää iltapalaa. isos1 Ja ei se kyl kipeelt millää lailla ainakaa viel vaikuta, ulostaa normisti ja on iha pirtsakka ja normaali leikkisä hölmöliini. Tänääki taas palloleikit kiinnosti aamulla. bolw
Vierailija
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 26th 2010, 14:49

Mulla on kans toi luvan anto juttu ollu välillä käytössä, mut en joka kerta.mut nyt ku oon mie vissiin vähän lässyttäny liikaa, mut mitä enempi laitan tota sakua istumaan ja osoitan sille lupien odotuksia, sitä enempi se hotkii sitten ruokansa, tekee naarmut lattiaan ku säntää kupille. Mitähän mie sen kanssa tekisin :joku7: sitäpä en tiiä
Joka taas on niinpäin ongelma, ku mun mielestä koiran pitäs syödä vähän enemmän rauhassa eikä niinku sika kaukalolla. Ihan ruokakiertymän takiakin ettei tulisi.

Mulla ei oo kärsivällisyyttä odottaa, tai tehdä koiran rauhottumista, vaikka ehkä pitäsi tehä enemmän sitä että luvalla syyään..Mut nyt oon tehny vaan niin että lyön kipot lattialle ja syökööt.
Mut ku laitan sitä ruokaa, niin murahan koirat odotamaan kauemmas. Tällä minun sakulla on joku himonälkä, ja se on pää siinä kupissa enneku ehin edes huomata. Ruuassakin rutiineja voi mun mielestäni rikkoa, välillä istuttaa persiilleen ja välillä ei. Ja tämä mun uusi koira, jos sille tekisin niin että vasta luvalla syödään niin veikkaan että se kans jättäis kokonaan syömättä..se on joko vempulointia tai sit se tulkitsee asian, tai sit se ei vaan ole nii himo syöppö että alentuisi minun kanssa niin että odottaa lupaa ja sit syö. oha se uus, ja ei vielä luota, mutta samalla myös aika dominoiva luonne kerran jalkaakin nostaa yms.

Muoks. niii tietenki jos koira olisi vaikka opetettu, että mitää ei saa ottaa ilman lupaa nii eihä se välttämättä koske enennku on sanottu että OK.
Sitä mie käytän kans että ku annan ikäjärjestyksessä kupit niin sanon aina sen nimen kenen kuppi, se saa sit heti ottaa ku olen laskenu kupin ja sanonut nimen,
sit seuraava ei saa rynnätä sen kupille, vaan saa oman nimen+ oman kupin. Ehkä se on vähän samajuttu ku se "vapaa" eli luvananto
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 26th 2010, 15:04

Joo, toi meijänki hölmö hotkii ruokansa, eikä ees pureskele niit nappuloita vaa nielee vaa kokonaisina. Kysyin eläinkauppiaalta, et onks se haitallista ni sano vaa et saattaa aiheuttaa ilmavaivoja. Sit näytti sellast ruokakuppii, joka kai rajottaa sitä hotkimista. pukka Pitää varmaa jossain vaihees sellane hommata mieti
Vierailija
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 26th 2010, 15:09

Huskylla kestää tovi että se nostaa perseensä luvan saatuaan, mutta syö kyllä rauhallisesti mut tä saku on alkanu nirsoileen en kyl tajua ku se menee väliin pois näkyvistäki ku pistän ruokia ku ennemmin on aina kytänny vieres. Pitääks mun oikeesti vaihtaa sille ruoka maistuvammaks ku ny se on syöny yhen säkin happy dogin irlantia ja pakko on ollu ny antaa nutri plus geeliä lisänä ku kuihtuu koko elukka kohta. Ja sillä on kaulasta karvaki lähteny ihan omituisesti, näkyy semmosta lyhyempää ja karkeeta kuivaa karvaa ja toine puoli on taas iha normi jipp2
Vierailija
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 26th 2010, 15:09

meilä tuntus joskus hotkiminen riippuvan siitäkin, onko koiria useampi ku yksi..kun siltikin toi toi saku taas hotki mun kanssa kahdestaanki..En pysy kärryillä edes mitä ne millonki miettii..ja viimeset 3 vuotta on ainaki koirat pysyneet hengisä vaikka vetävät välillä nappulat kokonaisina..Ehkä just parempi ku antaa koiralle ruokaa niin se pysyy elossa, ja jättää miettimisen hevosille koska niillä on isompi pää, siis ainaki minun järki on jo loppunut, jheh kjeh. Ainut mitä tiiän varmasti, on just se että kun siitä tulee peli, niin kuppi vaan pois silläkertaa.
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 27th 2010, 09:22

Kyl sil taitaa tosiaan olla juoksut alkamassa, tänää ruokaa kyl tuli syömää, mut jätti sit osan syömättä.

Ette muute ikinä usko mitä eile mettälenkin jälkeen löysin safin kummankin korvan päästä: Varmaa 50-100 pientä punkin poikasta!!! lappu2 Luulin sitä eka hilseeks, joka oli likaantunu ku se oli sitä rapsuttanu, sit menin pesee ne korvat ni eipä lähteny mihinkää. Sit aloin nyppii niit pois pinseteillä ni huomasin et hyi hemmetti, niil on jalat ja ne liikkuu... 017 Suurin osa oli kyl jo kuollu (varmaa mun hankaamisesta ja pesemisestä), eikä läheskää kaikki ollu päässy viel iholle saakka imemää. Sit loppu ilta tuntu siltä et hitto, niit on mus joka paikassa, oli pakko mennä ottaa kunnon löylyt ja peseytyä oikee kunnolla. hekoheko

Sit hirveet vauhtii apteekkii ja ostettii kaikkii mahollisii punkkikarkotteita.

Yäääähhh, näin viime yönä niist untaki. hekoheko

En kyl usko et kaikkii sain viel pois, pitää seurailla täs et kuoleeks ne niihin karkotteisiin vai alkaaks ne paisumaan. Sit ne on ainaki helppo nypsästä pois.
Vierailija
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyToukokuu 27th 2010, 15:32

Minusta koiralle (varsinkin pennulle) on hyödyllistä opettaa että ruoka voi tulla ihan milloin ja missä vain kun ihminen vaan niin päättää. Esimerkiksi nappulat voi ottaa mettäreissulle, sitten virittää nuotion ja paistaa makkaran ja antaa koiralle ruuan. Luulisin että kun koira oppii syömään myös yllättävinä hetkinä vaikka häiriönkin alla, niin tätä ruokakikkailua esiintyy sitten paljon vähemmän. Minun koira nimittäin kikkaili nuorempana myös. Nyt olen alkanu sillon tällöin ruokkimaan sen pihalla ja metässä, yleensä liitän siihen vielä kaikenlaisia tehtäviä. Rutiinien rikkomista.
Vieraili
Vierailija

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyHeinäkuu 9th 2010, 16:49

HHHHHEEEEEIIIIII ny saa onnitella, safil alko tänää juoksut!!!!! Jeeeeee, ja heti alko ruoka maittamaan! :D

Tais tosiaa temppuilut ja ruoka-haluttomuus johtuu tosta!!! jeee hahaha, tai ainakin toivon :D

Hiiiiii ja nyt nopsaa ostaa söpöt juoksupikkarit isos1 Ja jeee, ny voin osallistuu iha rauhas kaikkiin kitin kursseihin ku ei koko ajan tarvii pelätä et: "jos sil alkaa juoksut just kesken kurssin ni joudun lopettaa".

JEEE JEEEEEE JEEEEE heheheheh, oon varmaa iha pöpi ku näin innostuin jostain juoksuista... mut ei haittaa JEEEEEEEE hekoheko
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... EmptyHeinäkuu 9th 2010, 20:24

love2
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Sponsored content

Jo on kummaa... Empty
ViestiAihe: Vs: Jo on kummaa...   Jo on kummaa... Empty

Jo on kummaa...
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: