Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Koira pelkää lapsia

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija




Koira pelkää lapsia Empty
ViestiAihe: Koira pelkää lapsia   Koira pelkää lapsia EmptyMaaliskuu 30th 2012, 09:11

Mitäs tällaisessa tapauksessa kannattaa tehdä.

Koiraamme on ilmeisesti edellisessä asunnossa lapset ulkona pelotelleet/kiusanneet jollain tavalla. Nyt jos koira on takapihalla ja näköpiiriin ilmestyy lapsi, alkaa mieletön karkotus-haukkuminen, karvat niskasta persukseen ylhäällä. Korvat ja häntä nousee jos lapsi alkaa lähestymään. Tähän asti oon käyny ärähtämässä, välillä oon ottanu koiran sisälle jos se on kauhean ahdistuneen näkönen ollu. Koiruus ei ole ikinä purrut ketään tms, en usko että siinäkään tilanteessa purisi JOS joku lapsukainen tulisi "puremaetäisyydelle". Eri asia tietenkin sitten jos olisi nurkkaan ahdistettuna..

Mikä ois paras tapa siedättää koira lapsiin..? Mennäänkö koulun pihalle välitunnin aikana :) Käskenkö naapurin lasten nakata nakkia ohikulkiessa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Koira pelkää lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: Koira pelkää lapsia   Koira pelkää lapsia EmptyMaaliskuu 30th 2012, 10:08

Mun koira ei lapsista välitä (siis ahdistuu), en ole ikinä niihin varsinaisesti siedätellyt. Ei o ollu tarvetta:). Pitänyt huolen vaan siitä, ettei koira joudu tilanteisiin missä pelästyisi lasta (lapsi juoksis kohti/tulis silittämään). Mulle riittää se, että lenkeillä lapsista ei ajatella hävyttömiä ja et mä saan jutella minkä taaperon kanssa hyvänsä. Jos oltais pienessä tilassa lapsen kanssa, käytäis eka lenkillä ja sit sisälle. Vähän aikaa hengailua ja sit koira esim. häkkiin ennen kuin alkaa hyperventiloimaan. Eli mä en o tehny asian eteen mitään, hakenu vaan yleistä luottamusta ja nyt oikeastaan koira onkin välillä kiinnostunut lapsista (siis hyvällä:).

Tuohon takapiha-hommaan en osaa sanoa mitään. Onko koira yksinään omalla pihalla ja sinne juoksee lapsia? Mites lenkillä, jos lapset tulee juttelemaan?



Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Koira pelkää lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: Koira pelkää lapsia   Koira pelkää lapsia EmptyMaaliskuu 30th 2012, 13:03

Lenkillä ei aikuisista eikä lapsista välitetä. Meillä on itsellä myös 1v ja 3v tyttäret, joiden kanssa ei ongelmaa. Myöskään sisällä ei ole mitään ongelmaa jos meille tulee muita lapsia kylään. Koira haistelee ja pussailee ne :)

Ongelma onkin oikeastaan ainoastaan tuossa takapihalla, esim aamulla koira säikähti kun naapurin lapsi "ilmestyi" 15m päässä olevan lumikasan päälle (kiipesi sinne toiselta puolelta niin ettei koira nähnyt). Kesällä naapurin lapset juoksivat aidatun takapihamme ohi, ja siitä seurasi kamala haukkuminen. Yleensä aina jos lapsia ilmestyy tuohon aidan viereen/läheisyyteen, koira ei pidä siitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Koira pelkää lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: Koira pelkää lapsia   Koira pelkää lapsia EmptyMaaliskuu 30th 2012, 13:10

Ja koska en voi enkä haluakaan estää lapsia juoksemasta ja olemasta meidän takapihan läheisyydessä niin kannattaako minun jatkaa koiran kieltämistä kun se säikähtää vai olenko huomioimatta vai käskenkö ne lapset valvotusti tervehtimään koiraa? Vai mikä olisi tehokkain keino saada tuo koira ymmärtämään ettei ne lapset ole pelottavia eikä niistä tarvitse välittää?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Koira pelkää lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: Koira pelkää lapsia   Koira pelkää lapsia EmptyHuhtikuu 2nd 2012, 10:08

Riippuu koiran luonteesta miten helppoa se on lapsiin siedättää. Jos koira on kova ja hyvähermoinen, voisi rauhallisesti käyttäytyviä lapsia varmaan pyytääkin sitä moikkaamaan ja syöttämään jotain nakkia sille. Jos kyseessä on pehmeämpi koira, voisivat lapset etäältä vaikka heitellä sille niitä nakkeja pihalle. Jos kyseessä olisi oma koira, kieltäisin myös kaikenlaisen mekastamisen lapsille. Vaikka koiraa pelottaisikin takapihalla juoksevat lapset, ei se silti saa niille haukkua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Koira pelkää lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: Koira pelkää lapsia   Koira pelkää lapsia Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Koira pelkää lapsia
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» koiria ja lapsia
» hah ai että ihan pelkää ja metsästää ohikulkijoita:)
» Pentu jahtaa ja näykkii lapsia
» Toinen koira
» Mustasukkainen koira

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: